Ogólne zasady Spółki

1.
REALIZACJA PROJEKTU

Projekt będzie realizowany na podstawie odrębnych umów cywilnoprawnych (umów zlecenia, umów o dzieło, umów o świadczenie usług itp.) zawieranych przez Strony, które określają szczegółowe warunki świadczenia usług/prac przez Wykonawcę w ramach Projektu na rzecz podmiotów trzecich.

Zleceniobiorca niniejszym zwalnia Spółkę z odpowiedzialności wobec osób trzecich i innych podmiotów trzecich bezpośrednio lub pośrednio związanych z realizacją przez Zleceniobiorcę Projektu i zobowiązań wynikających z Umowy o Współpracy.

W sytuacji, gdy organizacje trzecie lub osoby trzecie wystąpią z jakimikolwiek roszczeniami wobec Spółki, Wykonawca zobowiązuje się do zwrotu wszelkich kosztów poniesionych w związku z wypłatą odszkodowań oraz kosztów dodatkowych, w tym kosztów pomocy prawnej, lub innych wydatków Spółki poniesionych jako konsekwencje prawne i finansowe związane z tymi roszczeniami.

Wykonawca będzie realizował projekt przy użyciu własnych narzędzi, materiałów i sprzętu.

Wszelkie pozostałe koszty związane z realizacją Projektu, inne niż poniesione przez Spółkę na podstawie niniejszej Umowy, ponosi Wykonawca.

2
WZAJEMNE RELACJE STRON

Zleceniobiorca zobowiązuje się do stałego przekazywania Spółce – nie później niż do 5 (piątego) dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym zrealizował Projekt, wszelkich dokumentów sprawozdawczych i księgowych oraz informacji związanych z realizacją Projektu, niezbędnych do prawidłowego wykonywania przez Spółkę obowiązków wynikających ze stosunków prawnych łączących Spółkę z organizacją zewnętrzną, a także zobowiązań publicznoprawnych wobec organów państwowych, w tym organów podatkowych, wynikających z realizacji Projektu.

Spółka zezwoli Wykonawcy na wystawianie dokumentów księgowych/handlowych (faktur, rachunków, pokwitowań itp.) na rzecz organizacji zewnętrznych. Zleceniobiorca wystawi i prześle je organizacjom zewnętrznym w sposób prawidłowy i terminowy, a tym samym będzie za nie odpowiedzialny wobec Spółki.

3.
PRZYCHODY Z PROJEKTU I OPŁATY ADMINISTRACYJNE

Wszystkie wpływy gotówkowe związane z Projektem będą gromadzone przez Spółkę na indywidualnym subkoncie bankowym. Środki te pokryją przede wszystkim wszystkie koszty publicznoprawne związane z Projektem jako całością poniesione zarówno przez Spółkę, jak i Wykonawcę, a także opłaty administracyjne i opłaty dodatkowe wymienione poniżej.

Wykonawca jest zobowiązany do zapłaty opłaty administracyjnej określonej w cenniku niezależnie od tego, czy w danym miesiącu zrealizował Projekt.

Pierwsza opłata administracyjna, niezależnie od daty miesiąca wejścia w życie Umowy o współpracy, będzie w pełnej wysokości.

W przypadku, gdy stopień zaawansowania Projektu wymaga obsługi księgowej więcej niż 5 dokumentów księgowych, każdy kolejny dokument będzie dodatkowo płatny zgodnie z cennikiem.

Spółka jest uprawniona do naliczania dodatkowych opłat za usługi uzgodnione z Kontrahentem.

Zleceniobiorca wyraża niniejszym nieodwołalną zgodę na pobieranie przez Spółkę opłaty administracyjnej oraz wszelkich innych opłat i należności wynikających z Umowy o współpracy ze środków zgromadzonych na indywidualnym subkoncie bankowym, w tym wyraża zgodę na potrącanie należnych Spółce kar umownych.

Wysokość wynagrodzenia należnego Wykonawcy z tytułu realizacji Projektu zostanie każdorazowo ustalona przez Strony w porozumieniu, o którym mowa w §1 ust. 1 Ogólnych Warunków Spółki.

Spółka nie jest zobowiązana do zapłaty wynagrodzenia w przypadku braku wpływów pieniężnych związanych z realizacją Projektu na indywidualnym subkoncie bankowym.

4.
ŚRODKI DYSCYPLINUJĄCE

Jeżeli Kontrahent nie uiści opłaty administracyjnej lub opłat dodatkowych w pełnej wysokości w terminie 3 miesięcy, Spółka będzie uprawniona do natychmiastowego rozwiązania Umowy o współpracy bez zachowania okresu wypowiedzenia.

Jeżeli Kontrahent nie wywiąże się z obowiązków wynikających z Umowy o współpracy i Ogólnych Zasad Organizacji, Spółka będzie uprawniona do naliczenia kar zgodnie z poniższą umową:

Za nieterminowe złożenie dokumentacji księgowej lub złożenie nierzetelnej dokumentacji księgowej, co wiąże się z koniecznością dokonania korekty deklaracji VAT. W takim przypadku nakładana jest kara w wysokości 100 zł netto.

Jeżeli w przypadku stwierdzenia naruszenia Kontrahent nie uiści opłaty dodatkowej w terminie 14 dni od dnia wezwania do zapłaty opłaty dodatkowej, zobowiązany jest do zapłaty na rzecz Spółki kwoty 500 zł netto za każde stwierdzone naruszenie.

W przypadku systematycznego nieprzestrzegania zobowiązań wynikających z Umowy o współpracy i Regulaminu Ogólnego Organizacji, a także działań niezgodnych z prawem, Spółka jest uprawniona do nałożenia na Kontrahenta kar w wysokości co najmniej 1000 zł netto.

W przypadku uszkodzenia sprzętu udostępnionego Kontrahentowi przez Spółkę w trakcie jego uczestnictwa w Inkubatorze Przedsiębiorczości, Kontrahent zobowiązuje się do pełnego naprawienia wyrządzonej szkody materialnej.

Po zakończeniu współpracy Zleceniobiorca nie będzie uprawniony do żądania od Spółki zwrotu wartości niematerialnych i prawnych, które wniósł do Spółki, ani do żądania zapłaty ekwiwalentu pieniężnego za środki trwałe.

Kontrahent zobowiązany jest do uregulowania wszelkich zobowiązań, jakie zaciągnął na rzecz Spółki, działając na podstawie Umowy o Współpracy, w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji.

W przypadku, gdy w wyniku naruszenia przez Zleceniobiorcę zobowiązań określonych w Umowie o współpracy oraz niewłaściwego postępowania Zleceniobiorcy, osoba trzecia (np. kontrahent, klient, organ rządowy) wystąpi z roszczeniami wobec Spółki, Zleceniobiorca zobowiązany jest do ich zaspokojenia i naprawienia oraz do zrekompensowania wszelkich szkód i kosztów poniesionych przez Spółkę w tym zakresie, w tym kosztów pomocy prawnej.

W przypadku, gdy po zakończeniu współpracy Kontrahent nie ureguluje zobowiązań, które podjął w imieniu Spółki w okresie obowiązywania Umowy o współpracy, Spółka zastrzega sobie prawo do potrącenia wierzytelności, w szczególności wynikających z zawartych przez Kontrahenta umów lub umów cesji, jak również do nałożenia indywidualnie kar w wysokości 5.000 zł netto tytułem jednorazowej rekompensaty pieniężnej za każde nieuregulowane zobowiązanie.

W przypadku niewykonania przez Kontrahenta zobowiązań wynikających z Umowy o współpracy oraz Regulaminu Ogólnego Spółki, Spółka będzie uprawniona do natychmiastowego rozwiązania Umowy o współpracy bez zachowania okresu wypowiedzenia.

Zapłata kar umownych, o których mowa w niniejszym paragrafie nie wyłącza możliwości dochodzenia przez Spółkę odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych.

5.
OKRES OBOWIĄZYWANIA UMOWY

Umowa o współpracy zostaje zawarta na czas nieokreślony i obowiązuje od dnia określonego jako dzień rozpoczęcia realizacji Projektu w § 1 ust. 3.

Każdej ze Stron przysługuje prawo rozwiązania Umowy z zachowaniem 1-miesięcznego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego.

W przypadku rozwiązania Umowy o współpracy, Wykonawca zobowiązany jest do zakończenia realizacji Projektu zgodnie z postanowieniami Regulaminu Ogólnej Organizacji.

Po rozwiązaniu Umowy o współpracy Kontrahentowi nie przysługuje wobec Spółki roszczenie o zwrot kosztów związanych z wartościami niematerialnymi i prawnymi lub równowartością środków trwałych wniesionych przez Kontrahenta do przedsiębiorstwa Spółki.

Z ostatnim dniem obowiązywania Umowy o współpracy Kontrahent traci dostęp do indywidualnego subkonta bankowego oraz innych systemów udostępnionych przez Spółkę.

Po zakończeniu współpracy Zleceniobiorcy przysługuje wynagrodzenie za Projekt należne wyłącznie do końca obowiązywania Umowy o współpracy.

Strony oświadczają, że Wykonawca jest uprawniony do zawieszenia wykonywania Umowy o współpracy na łączny okres nieprzekraczający 3 miesięcy w roku kalendarzowym (z wyłączeniem grudnia). Datą rozpoczęcia zawieszenia Umowy o Współpracy jest pierwszy dzień miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, w którym Wykonawca powiadomił Spółkę o wniosku o zawieszenie Umowy o Współpracy.

Wykonawca powiadomi Spółkę na piśmie o wniosku o zawieszenie i określi okres zawieszenia. Wcześniejsze wznowienie Umowy może być możliwe wyłącznie za uprzednią pisemną zgodą Spółki.

Za okres zawieszenia opłata administracyjna wynosi 100,00 zł netto (sto złotych netto).

W przypadku braku na indywidualnym subkoncie kwoty niezbędnej do zwrotu opłaty administracyjnej, Wykonawca zobowiązuje się zapewnić ją na rachunku bankowym, nie później niż do 5 (piątego) dnia miesiąca, w którym nastąpiło zawieszenie wykonywania Umowy.

W okresie zawieszenia nie będą dokonywane rozliczenia pomiędzy Stronami. Wykonawca nie będzie również uprawniony do:

(a) Dokonywania jakichkolwiek wypłat ze środków, które wpłynęły na rachunek spółki w okresie zawieszenia realizacji Projektu;
(b) Wystawiania dokumentów księgowych/handlowych organizacjom zewnętrznym.
(c) Przyjmowania wpłat na indywidualne subkonto utworzone w ramach współpracy. W przypadku otrzymania płatności na indywidualne subkonto w okresie zawieszenia, zawieszenie zostanie automatycznie zniesione.

6.
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE POUFNOŚCI

Zleceniobiorca zobowiązuje się do zachowania w pełnej poufności wobec osób trzecich wszelkich informacji uzyskanych w trakcie realizacji Umowy o współpracy, w tym do ich nieujawniania osobom trzecim oraz do ich niewykorzystywania (w części lub w całości), w tym do ich niepowielania, kopiowania lub rozpowszechniania w jakimkolwiek celu niezwiązanym bezpośrednio ze współpracą Stron.

Przez informacje poufne Strony rozumieją w szczególności: wszelkie materiały, dokumenty, informacje i korespondencję należące do Spółki lub osób powiązanych z nią osobowo lub kapitałowo, lub współpracujących ze Spółką, do których Wykonawca będzie miał dostęp, choćby pośrednio, w związku z wykonywaniem Umowy o współpracy; tajemnice przedsiębiorstwa Spółki w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz informacje o Spółce, w tym informacje handlowe, prawne, finansowe, programowe, administracyjne lub organizacyjne.

Wykonawca zobowiązuje się wykorzystywać Informacje Poufne wyłącznie w celach określonych przez Strony oraz chronić je przed niepożądanym ujawnieniem osobom trzecim. Zobowiązanie to nie dotyczy Informacji Poufnych, które:
zostały lub stały się powszechnie znane w sposób inny niż naruszenie postanowień Umowy o współpracy lub obowiązujących przepisów prawa;
zostały uzyskane przez Kontrahenta zgodnie z prawem i jego obowiązkami przed otrzymaniem informacji od Spółki;
zostały ujawnione za uprzednią zgodą Spółki wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności, w zakresie i wobec osób określonych w Umowie Dodatkowej;
podlega ujawnieniu zgodnie z przepisami prawa właściwym organom władzy publicznej.

Obowiązek zachowania w tajemnicy informacji, o których mowa w niniejszym paragrafie, obowiązuje w okresie obowiązywania Umowy o współpracy, a po jej rozwiązaniu – przez okres ekonomicznej wartości tych informacji, nie krócej jednak niż 3 (trzy) lata od dnia rozwiązania Umowy o współpracy.

Naruszenie przez Kontrahenta obowiązków określonych w niniejszym paragrafie uprawnia Spółkę do naliczenia kary umownej za każdy przypadek naruszenia w wysokości 100000,00 (sto tysięcy) złotych, płatnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania przez Kontrahenta stosownego wezwania, na wskazany przez Spółkę adres rachunku bankowego.

7.
PRAWA AUTORSKIE

W przypadku stworzenia przez Zleceniobiorcę jakichkolwiek materiałów związanych z realizacją Projektu w rozumieniu art. 1 ust. 1 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, Zleceniobiorca przeniesie te materiały lub ich elementy na Spółkę na warunkach określonych w niniejszym paragrafie i w ramach przedmiotowego wynagrodzenia.

Prawa autorskie do tych materiałów obowiązują na całym świecie, na wszystkich polach eksploatacji.
Spółka nabywa prawo do przeniesienia praw autorskich na osoby trzecie.

Za uprzednim porozumieniem Spółka może również nabyć wszelkie prawa majątkowe do innych przedmiotów własności intelektualnej i przemysłowej (w tym patenty na wynalazki, wzory użytkowe, wzory przemysłowe oraz prawo do uzyskania patentu na wynalazek lub prawa ochronnego na wynalazek użytkowy, wzór użytkowy, a także prawo do rejestracji wzoru przemysłowego) wytworzonych przez Wykonawcę w ramach Projektu.

Wykonawca oświadcza, że: (i) przysługiwać mu będzie pełnia autorskich praw majątkowych i osobistych do materiałów, (ii) będzie uprawniony do przeniesienia na Spółkę autorskich praw majątkowych do wszystkich materiałów oraz innych praw, o których mowa powyżej zgodnie z postanowieniami niniejszej Umowy, a przeniesienie na Spółkę tych praw nie będzie naruszać jakichkolwiek praw osób trzecich, (iii) będzie uprawniony do udzielenia Spółce wszelkich zgód, upoważnień i pełnomocnictw zgodnie z postanowieniami i w zakresie określonym w Umowie, a udzielenie Spółce tych zgód, upoważnień i pełnomocnictw nie będzie naruszać jakichkolwiek praw osób trzecich.

Wykonawca oświadcza, że przenosi na Spółkę własność wszelkich egzemplarzy materiałów, które powstaną w związku z realizacją przez Wykonawcę Projektu.

Zapłata wynagrodzenia wyczerpuje wszelkie roszczenia Zleceniobiorcy z tytułu przeniesienia na Spółkę autorskich praw majątkowych do wszelkich wykorzystań i przeniesienia własności egzemplarzy materiałów.

Zleceniobiorca zobowiązuje się do niewykonywania autorskich praw osobistych do materiałów i jednocześnie upoważnia Spółkę do ich wykonywania w najszerszym możliwym zakresie.

Spółka nie jest zobowiązana do dystrybucji materiałów i może, według własnego uznania, anulować lub zawiesić dystrybucję materiałów.

8.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Wszelkie dane osobowe Spółki podlegające ochronie będą przetwarzane przez Wykonawcę w ramach realizacji obowiązków wynikających z Umowy o współpracy w związku z udzieleniem/upoważnieniem/zezwoleniem na przetwarzanie tych danych.

Zleceniobiorca zobowiązany jest do przestrzegania Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – dalej RODO), przepisów krajowych, a także wszelkich wewnętrznych regulaminów i zaleceń Spółki, Inspektora Ochrony Danych oraz Administratora Systemu Informatycznego dotyczących zasad przetwarzania danych osobowych w Spółce.

W szczególności Zleceniobiorca zobowiązany jest do zachowania poufności danych osobowych oraz dołożenia najwyższej staranności w celu zabezpieczenia ich przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem.

W przypadku przetwarzania danych osobowych chronionych przez Spółkę na własnym sprzęcie elektronicznym, Zleceniobiorca zobowiązany jest wdrożyć wszelkie niezbędne środki bezpieczeństwa dla wykorzystywanej sieci, sprzętu i oprogramowania, stosując środki organizacyjne i techniczne określone w art. 32 RODO oraz zalecenia Spółki.

Naruszenie przez Kontrahenta obowiązków określonych w niniejszej klauzuli uprawnia Spółkę do naliczenia kary umownej za każdy przypadek naruszenia w wysokości 100000,00 zł, płatnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania przez Kontrahenta stosownego wezwania, na wskazany przez Spółkę adres rachunku bankowego.

Zapłata kary umownej nie wyłącza prawa Spółki do dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość zastrzeżonej kary umownej na zasadach ogólnych.

Jeżeli w związku z zawarciem i wykonywaniem Umowy o współpracy uzasadnione będzie powierzenie przetwarzania danych osobowych na zasadach określonych w art. 28 RODO, Strony zawrą umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych przed przekazaniem danych osobowych bez dodatkowego wynagrodzenia (tj. ponad wynagrodzenie określone w Umowie o współpracy).

Aktualizacja 19.03.2025

B2B4U

Мы благодарны нашим клиентам за доверие и прилагаем все усилия для обеспечения наиболее эффективного и комфортного взаимодействия

Информация

Адрес:

80-958, Wały Piastowskie 1/813, Gdańsk

NIP: 5833501680

Время работы офиса:

Пн - Пт: 10.00 - 17.00
Сб - Вс: выходной

© 2024 B2B4U All Rights Reserved.